Sisällöntuotanto tarkoittaa yrityksesi asiakkaille ja muille sidosryhmille kiinnostavien sisältöjen tekemistä verkkoon tai esimerkiksi asiakaslehteen. Sisällöt ovat uutisia, blogitekstejä, valokuvia ja videoita sidosryhmiäsi varten, joilla haluat viestiä yrityksesi toiminnasta, toimialasta ja kommentoida ajankohtaisia aiheita sinun näkökulmastasi. Yleisöösi kuuluvat nykyiset ja tulevat asiakkaasi, sekä yrityksesi yhteistyökumppanit. Hyvällä sisällöntuotannolla voi lisätä näkyvyyttäsi, vahvistaa brändiäsi ja lisätä myyntiäsi.

Hyvä sisällöntuotanto on parhaimmillaan toimivampaa kuin perinteinen mainonta. Hyvät sisällöt kertovat asiakkaillesi miten sinun yrityksesi voi häntä auttaa, ja miksi juuri sinun yrityksesi on asiakkaallesi hyvä yhteistyökumppani. Sisällöntuotannon avulla myös luodaan yrityksesi brändiä: Millainen mielikuva yrityksestäsi välittyy? Siksi sisältöä kirjoittaessa kannattaa aina pitää mielessä:

 

  1. Kenelle kirjoitat
  2. Mikä on kirjoituksesi tavoite
  3. Miten aktivoit ja ohjaat lukijaa kohti haluamaasi tavoitetta
  4. Tukeeko tyyli yrityksesi brändiä

 

Sisällöntuotanto yleisöä ajatellen onkin taitolaji. Pelkkä omien tuotteiden ja palveluiden mainostaminen ei ole hyvän sisällöntuotannon keskiössä. Toimivampaa onkin viestiä, miten yrityksesi voi vastata tulevien ja nykyisten asiakkaidesi tarpeisiin. Hyvä sisältö on lukijan kannalta merkittävä ja hyödyllinen, ja samaan aikaan kiinnostava ja ajankohtainen. Sisältöjen kannattaa käsitellä muutakin kuin omaa tarjoomaasi, jos se vain on asiakkaillesi tärkeää. Sisältöjesi tehtävä onkin kokonaisvaltaisesti palvella asiakastasi. Samalla onnistuneet sisällöt tukevat myös yrityksestäsi antamaa mielikuvaa siitä, millaisen kuvan haluat asiakkaille ja muille sidosryhmillesi antaa.

Miten sinun yrityksesi käyttää sosiaalista mediaa ja millaista sisältöä siellä julkaisette? Mietitäänkö yrityksessänne sisältöjen tavoitteita? Miksi yritykselläsi on olemassa Facebook-sivut? Jos nämä kysymykset tuntuvat hankalilta vastata, tai sinusta tuntuu että yrityksesi tarvitsee tehokasta apulaista onnistuneeseen sisällöntuotantoon, apu löytyy Uniforstilta.

Uniforstin digitaalisen markkinoinnin tiimimme tarjoaa palveluna sisällöntuotantopalveluita metsäalan yritysten verkkosivuille ja sosiaalisen median kanaviin. Tiimimme etuna meillä on perinteiseen mediatoimistoon verrattuna metsäalan tuntemus. Tunnemme digitaaliset kanavat ja niiden erityispiirteet, mutta samalla myös toimialan. Ota meihin yhteyttä, niin mietitään yhdessä sinun yrityksellesi paras tapa tehdä kiinnostavaa sisältöä kotisivuillenne ja sosiaalisen median kanaviin.

-Ella